? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, November 29, 2006

adakalanya aku tewas...

ntah kenapa hari ni rasa blues semacam…tetiba rasa sedih masa tgh drive tadik
tapi aku tahu…ada byk sbb menjadi penyumbang kepada “ketewasan” perasaan ku hari nih, yg dah lama aku lupakan akan “rasa” nya…
penyebab pertama: sbb tarikh 26 nov (semalam)…cukup 6 bulan aku jadik isteri pada bie tersayang..kenapa hati ku terusik? sbb aku rasa cam dah lama jer aku jadik isteri bie tapi berapa jam aje yg boleh dihitung waktu kami habiskan bersama?berapa banyak hidangan yg dah aku masak utk dia? berapa helai pakaian dia yg dapat aku basuh, jemur, lipat, susun dan iron utk dia?sedih memikirkan hidup kami yg terpaksa berjauhan nih…tak byk peluang aku nak betul2 berbakti pada dia sebagai isteri…
penyebab kedua: agaknya sbb hari ni aku sibuk menyiapkan borang permohonan ke UTM (utk kali yg entah ke berapa…aku pon dah tak ingat)…kenapa aku tak jemu hantar permohonan jawatan ke UTM ek? sbb aku taknak berputus asa…aku nak jugak dapat kerja kat sana, aku nak dekat dgn bie, aku nak tinggal sekali ngan bie, aku nak jaga dia, makan minum dia, dan berbakti pada dia….
itu la sbb aku jadik blues yg tidak2 hari ni…tetiba rasa cam nak berenti kije…biar la tadak duit seniri pon, tak de kete seniri, tadak baju cantik2 pon…tak pe asalkan hasrat hatiku tercapai….tapi…akalku menyedarkan akan tanggungjawab aku..aku masih ada mak ayah utk aku balas budi mereka semasa hayat diorang masih ada, aku masih berhutang dgn MARA….kasi can kat anak bangsa seniri dapat peluang utk sambung study…aku masih ada tanggungjawab utk didik anak bangsa sbb Allah dah bagi peluang utk aku sambung masters dan beri laluan ku utk kerjaya dlm bidang pendidikan nih…
begitu la aku…insan biasa yg bukan aja kadangkala tewas…tapi selalu tewas…
hati perasaan dan akal sama2 bertingkah, berteka teki, berlawan sesama sendiri…
bila dtg persoalan dan pernyataan: ”sampai bila mcm ni?” “sedihnya rasa” “nak berhenti keje” “tak sanggup berjauhan” dan macam 2 lagik…apa yg boleh aku buat nak tenangkan hati yep???hmmm…akhirnya kena berbalik pada asal dan fitrah kita sbgi manusia dan hambaNYA…berbalik pada rukun islam dan rukun iman…kena ingat qada’ dan qadar NYA…akhirnya aku redha dan terus bersabar…insyaAllah…ada jalan yg akan DIA berikan pada kami…aminnn….
Kita perlu berpegang pada Firman ALLAH SWT … ” DIA lah yang Maha Kuasa yang berbuat sekehendakNYA”

0 comments: